تبلیغات
game - Kingdom Hearts: Birth by Sleep

game forever

Kingdom Hearts: Birth by Sleep

نویسنده :vahid fatemi
تاریخ:پنجشنبه 31 تیر 1389-05:14 ب.ظ

http://noreset.files.wordpress.com/2009/09/kingdom-hearts-birth-by-sleep-logo.jpg
صحنه نمایشی که به صورت مخفی در Kingdom Hearts II وجود داشت، همگان را به دنباله ای برای این بازی امیدوار کرد و با منتشر شدن اخباری از Kingdom Hearts: Birth by Sleep که به زودی روی PSP عرضه می شود، به نظر می رسد دموی مخفی شماره دوم به این بازی مربوط می شود. با توجه به دموهای به نمایش در آمده، این قسمت از بازی سبک و سیاق جدیدی را با همان جذابیت و زیبایی گذشته ارائه می کند. مبارزه های سریع و جستجو در محیط های بازی را در حالی تجربه می کنید که با یکی از زیباترین بازی های PSP از نظر گرافیکی روبرو خواهید شد. بجز چند ایراد جزیی در طراحی شخصیت ها و محیط چیزی از نسخه PS2 این عنوان کم ندارد. این بازی حتی حالتی برای سوئیچ کردن بین سیستم های رنگی 16 بیت و 32 بیت دارد و از طرفی به شما این اجازه را می دهد تا با Overclock کردن دستگاه خود به ازای مصرف بیشتر باتری بازی را حتی بیش از پیش بهتر و روان تر اجرا کنید. داستان در سرزمین مرگ (Land of Departure) شروع می شود. جایی که سه دوست و صاحبان Keyblade به نام های ترا (Terra)، آکوا (Aqua) و ونتوس (Ventus) تحت نظارت استاد اراکوس (Eraqus) به تمرین مشغول هستند. ترا و آکوا برای رسیدن به درجه استادی در امتحان شرکت می کنند.
 
اما هنگامی که آکوا امتحانش را به خوبی پشت سر می گذارد، ترا شکست می خورد و کینه و تاریکی درون قلبش را فرا می گیرد. مدت کوتاهی بعد از این امتحان، یکی دیگر از استادان  Keyblade که زیهانورت (Xehanort) نام داشت، ناپدید شد و تعداد بسیار زیادی از مخلوقاتی که "کم هوش" نامیده می شدند، در سرتاسر دنیا ظهور کردند. اراکوس، ترا را برای نابودی این موجودات و پیدا کردن زیهانورت به ماموریت فرستاد. اما ونتوس هم بوسیله ونیتاس (Vanitas) شاگرد زیهانورت تحریک شده بود تا از ترا پیروی کند که خواسته های آن ها بر خلاف اراکوس بود. بدین ترتیب آکوا برای مراقبت از ترا و بازگرداندن ونتوس به سرزمین مرگ (در واقع برای نجات دوستانش) به بیرون از دنیای خود فرستاده شد. موسیقی و صداگذاری هم در دموها کاری برجسته به چشم می آمد. موزیک متن های بازی شامل تعدادی از موسیقی های کلاسیک این سری هستند که بازسازی شده اند و همچنین تعداد قابل ملاحظه ای از موزیک های جدید هم به گوش می رسیدند. بازیکن ها می توانند بار دیگر به انتظار موزیک متن اصلی این سری که Dearly Beloved نام دارد و این بار زیباتر از همیشه نواخته می شود، بنشینند. موزیک ها و صداگذاری ها در صحنه های مبارزه هم بسیار خوب کار شده اند و قطعا بازیکن را درگیر جو حاکم بر بازی خواهند کرد.
 
اما در این میان شاید برترین نکته در مورد موزیک متن های بازی، به هم پیوسته بودن آن ها باشد که هیچ گاه بازیکن را خسته نمی کند. طبق گفته سازندگان بازی بخش وسیعی از Birth by Sleep روی ارتباطات بین شخصیت های دیگر داستان با سورا (Sora) شخصیت اصلی قسمت های قبلی متمرکز شده است و از آنجایی که بسیاری از شخصیت های Disney در این عنوان هم دیده می شوند، حضور شاد و موزیکالشان به گسترش دوستی آن ها و سورا کمک بسیاری می کند و از طرفی برای بازیکن نیز مثل گذشته دیدن شخصیت های Disney و سری بازی های Final Fantasy در کنار هم بسیار لذت بخش خواهد بود. از آنجایی که بازی را Square Enix می سازد، همه موسیقی و گرافیک عالی را از این بازی انتظار دارند، اما نکته مهم اینجاست که گفته شده این دو عامل در Birth by Sleep به حد کمال عنوانی برای PSP می رسند. این قسمت از سری Kingdom Hearts هم مانند قبل یک اکشن-نقش آفرینی است که ساختار کلی خود را حفظ کرده، با این تفاوت که بر خلاف نسخه هایی که روی PS2 منتشر شدند، این بار به طور قابل توجهی جزئیات به صحنه های مبارزه افزوده شده اند. سیستم اصلی نبرد گر چه مشابه شماره های اصلی این سری طراحی شده است، اما مبارزات بیشتر شبیه دنباله ای از این سری با نام Chain of Memories هستند که روی GBA و PS2 منتشر شد.
 
بدین صورت که بازیکن می تواند همانند دستور دادن بوسیله کارت ها در "زنجیره خاطرات"، دسته ای از دستورات را که حداکثر 8 فرمان را شامل می شوند، اجرا کند. این دستورات در لیستی برای بازیکن به نمایش در می آیند و اگر نیاز به تغییرات نباشد، به صورت دوره ای اجرا می شوند. باز هم شبیه به ChoM هنگامی که دستوری اجرا می شود، مدتی زمان می برد تا سورا دوباره آماده نبرد شود. خیلی از دستورات مثل قبل در این نسخه هم وجود دارند، نظیر: آیتم ها، جادوها و تکنیک های Keyblade (سلاح اصلی سورا که آن را مانند شمشیر در دست می گیرد). اینطور که از نمایش ها پیداست، این شماره دارای سه شخصیت قابل بازی است که هر یک روش خاصی را برای مبارزه در اختیار دارند. بنابراین بازیکن می تواند آزادانه شیوه مبارزه خود را انتخاب کند. به عنوان مثال سرعت ضربات ترا کم است، اما قدرت او به طرز شگفت انگیزی زیاد است که همین امر باعث شده تا او بهترین فرد برای اجرای تکنیک های Keyblade در گروه باشد. به هر حال هر یک از شخصیت ها نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود را در طول مبارزات دارند که این ویژگی نقش بسیار زیادی در جذابیت بازی خواهد داشت. با استفاده مکرر از دستورات، آن ها قدرتمندتر شده و به اصطلاح Level Up می شوند، همچنین می توان آن ها را با یکدیگر ترکیب کرد.
 
این ویژگی به بازیکن ها این امکان را می دهد تا دو دستور و یا یک آیتم را با هم ترکیب کنند و دستورات جدید دیگری را بدست آورند. در ترکیب یک دستور و یک آیتم، دستور جدید توانایی خاصی خواهد داشت و به طور مثال می تواند قدرت شلیک را افزایش دهد و یا چندضرب های تازه ای را خلق کند. همچنین به نهایت رساندن سطح (Level) یک دستور همراه با توانایی خاص به بازیکن این اختیار را می دهد تا به طور دائمی از آن قدرت استفاده کند. یکی دیگر از جذابیت های بخش مبارزات، چندضرب های تمام کننده هستند. شاخصی که بالای دسته فرمان ها قرار دارد و رفته رفته با حمله های متداول و استفاده از دستورات مبارزه پر می شود. هنگامی که این شاخص به مقدار کافی رسید، بازیکن قادر خواهد بود تا با زدن دکمه دایره تمام کننده ای پر قدرت اجرا کند. اینگونه حمله ها می توانند مدل های مختلفی داشته باشند که با عناصر گوناگونی مانند: آتش، آب، آذرخش و... همراه هستند. اما حمله های متناوب به همراه استفاده از یک نوع عنصر خاص، سبک دستورات بازیکن را تغییر می دهند. دستورالعمل "سبک دستورات" (Command Style)، بسیار شبیه به Drive Form در KH II است. به عنوان مثال، استفاده بیش از حد از جادوهایی که شامل رعد و برق هستند، باعث می شود تا شیوه مبارزه بازیکن به سبک آذرخش تبدیل شود.
 
پس از آن بازیکن امکان استفاده از صاعقه های بسیار پر قدرت را دارد و همچنین تمام کننده منحصر به فردی هم بدست می آورد. آخرین نکته ای که در رابطه با مبارزات بازی قابل ذکر است، سیستم D-Link نام دارد. با پیشروی در داستان و بعد از ملاقات شخصیت های مهم بازی رابطه ای دوستانه بین شخصیت اصلی و آن ها بوجود می آید. هر چه این رابطه عمیق تر باشد، بازیکن در طول مبارزات بیشتر می تواند از توانایی های آن ها کمک بگیرد. متاسفانه در دموی نمایش داده شده سیستم D-link بسیار محدود نشان داده شد، اما بنا بر گفته سازندگان بازی، این سیستم نقش بسیار پر رنگی را در مبارزات ایفا می کند. بیرون از میدان مبارزه هم همه چیز بسیار خوب طراحی شده است. بازیکن ها می توانند آزادانه در نقشه جهان بازی همانند Kingdom Hearts II جستجو کنند و به سرزمین های متنوع Disney سفر کنید. با این حال خبری از ماموریت های Gummi Ship (سفینه فضایی سورا و دوستانش) در این نسخه نیست. با تمام این تفاسیر، گویا بازی بسیار کوتاه تر از نسخه های قبلی خواهد بود، به طوری که برخی از ماموریت ها در کمتر از 30 دقیقه به پایان می رسند. اما نکته دیگری که در رابطه با گیم پلی بازی فاش شد، این است که احتمالا بازیکن باید هر مرحله را سه بار و با هر یک از شخصیت های اصلی به پایان برساند.
 
البته گفته شده هر شخصیت بخشی از دنیای مورد نظر را جستجو می کند، با این حال ممکن است با این کار از جذابیت بازی کاسته شود و دور شدن از داستان اصلی، بازی را رفته رفته خسته کننده کند. سری بازی Kingdom Hearts در بین طرفداران نقش آفرینی جایگاه والایی دارد. به شخصه این قول را به شما طرفداران ژانر نقش آفرینی می دهم که این بار هم با یک شاهکار روبرو خواهید شد، چرا که استاد تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura) روی شخصیت پردازی بازی کار می کند و صحنه های به نمایش در آمده هم عنوانی پر شکوهی را برای PSP نشان می دهند.
 
نویسنده: علی بامرادی


نوع مطلب : معرفی بازی 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo