تبلیغات
game - مصاحبه با خالق dragon age

game forever

مصاحبه با خالق dragon age

نویسنده :vahid fatemi
تاریخ:یکشنبه 27 تیر 1389-08:49 ب.ظ

http://www.setupswarm.com/wp-content/uploads/dragon-age-awakening-logo.jpg
سایت VG247 به تازگی مصاحبه ای با گرگ زیچاک (Greg Zeschuk) در مورد Dragon Age II داشته که توجه شما را به آن جلب می کنیم.
 
VG: امروز صبح گفتید که بازی های بزرگ هم در هر نسخه نیاز به نوآوری های زیادی دارند. BioWare چطور هم از نظر مالی در بازار اول می ماند و هم از نظر نو آوری؟

زیچاک: در حال حاضر ما تکنولوژی بسیار قوی ای، چه در Dragon Age و چه در Mass Effect داریم که ساخته و آماده شده است و همین موضوع باعث می شود که ما در حین ساخت بازی دیگر نگران تکنولوژی نباشیم و فقط به نو آوری فکر کنیم. همچنین ما در استودیو همیشه روی چند پروژه کوچک کار می کنیم که اگر ایده های خوبی داشته باشند، آن ها را به یک بازی مستقل تبدیل می کنیم و یا اگر پتانسیل کافی را نداشته باشند، ایده های خوب آن ها را وارد پروژه بزرگ در دست ساخت می کنیم. این دو راه دلیلی بر نو آوری های ما هستند که البته هنوز هم خلق ایده های دیوانه وار و جدید خیلی سخت است، ولی خلق ایده های کوچک در بازی های کوچک باعث می شود که نه تنها هیچ ضرری حاصل نشود، بلکه اگر کار با موفقیت هم پیش نرفت، می توان این ایده ها را به بازی های دیگر تزریق کرد.
 
VG: تصمیم گرفته اید در Dragon Age II فقط یک کلاس انسان داشته باشید و این که نمی توان کلاس و نژاد دیگری انتخاب کرد. دلیل این کار چیست؟

زیچاک: ما هیچ وقت سعی نمی کنیم شماره دوم بازی های خود را کاملا شبیه به قبلی بسازیم و شما می توانید این موضوع را در Mass Effect 1&2 مشاهده کنید. ما حداقل سعی کرده ایم خصوصیات ظاهری را در شماره دوم تغییر دهیم و جالب اینجاست که ما تا به حال فقط یک تکه کوچک از Dragon Age II را نشان داده ایم و همه هیجان زده شده اند. درسته؟ اگر Dragon Age I را به خاطر داشته باشید، وقتی برای اولین بار این بازی را نشان دادیم همه خیلی هیجان زده شده بودند، این در حالی بود که ما فقط یک تکه کوچک از آن را نشان داده بودیم. با گذشت زمان فکر می کنم مردم خواهند فهمید که ما در مورد چه صحبت می کنیم و قصد داریم چه کار کنیم. ما دوست داریم در ادامه چالش های جدیدی برای بازیکن ها خلق کنیم. Dragon Age II همان نسخه قبلی است که چالش ها و جذابیت های جدیدی را در بر دارد. به شخصه اعتماد دارم که این بازی عنوان خیلی بهتری خواهد شد که مسلما بازیکن ها هم از این موضوع لذت می برند.
 
VG: موفقیت Dragon Age برای شما بیش از Mass Effect بود. به نظرتان دلیل آن چیست؟

زیچاک: خب Dragon Age در فصل کریسمس عرضه شد و همچنین Mass Effect روی یک پلتفرم عرضه شد که این مسائل دلیل برتری Dragon Age است. وقتی الان به این بازی ها نگاه می کنید، خیلی جالب هستند. Mass Effect هنوز در لیست ده بازی پر فروش آمریکای شمالی است و فروش بازی از ابتدای امسال تا به امروز عالی بوده است. من زیاد به فروش توجه نمی کنم و بیشتر کیفیت و ایده های جدید برای ما در الویت قرار دارد.

VG: بازی Dragon Age از لحاظ کیفیتی روی کنسول ها تفاوت داشت. آیا Dragon Age II یک تجربه یکسان روی تمامی پلتفرم ها خلق خواهد کرد؟

زیچاک: در DAII ما بازی را با کیفیت یکسان خلق کرده ایم، ولی باز هم تفاوت هایی بین نسخه PC و کنسول خواهد بود، اما مطمئن باشید کیفیت بازی روی پلتفرم ها یکسان است.
 
VG: آیا تیم Mass Effect کاملا روی Mass Effect 3 تمرکز کرده اند و یا ما مضامین بیشتری از Mass Effect 2 در آینده خواهیم دید؟

زیچاک: ما هنوز برنامه های بیشتری برای DLCهای ME2 داریم. آخرین DLC بازتاب های خیلی خوبی داشت و مردم خیلی از Overlord خوششان آمد. در همین راستا ما به ساخت این DLCها ادامه می دهیم، چون واقعا موفق هستند.

VG: در E3 امسال شنیده ایم ری (Ray) قرار است BioWare را ترک کند. آیا این خبر درست است؟

زیچاک: (خنده) نه، ری خیلی به BioWare وفادار است، ولی او خیلی به پوکر علاقه دارد و زیاد به Vegas می رود. او خیلی به BioWare علاقه دارد و همیشه در استودیو حضور دارد.
 
VG: در مورد نسل بعد برنامه ای ندارید؟ ما شنیده ایم Microsoft مشغول انتخاب سازنده ها است تا برای Xbox بعدی بازی بسازند؟

زیچاک: هیچ چیزی در مورد آن نمی دانم.

VG: فکر می کنید چه زمانی نسل بعد را خواهیم دید؟

زیچاک: واقعا نمی دانم. این مسئله غیر قابل پیش بینی است و به شخصه دوست دارم که خیلی طول بکشد، چون ما هنوز نیاز داریم تا قدرت کامل کنسول های این نسل استفاده کنیم. در ابتدای این نسل کار خیلی سخت بود، ولی امروزه تسلط کاملی روی کنسول ها داریم. نمی توانم بگویم این اتفاق در چه سالی می افتد، ولی دوست دارم که سال های زیادی از این نسل بگذرد تا فرصت کافی برای بالا بردن کیفیت بازی های خود داشته باشیم.
 
VG: در نسل حاضر به نظر می رسد بازیسازها بیشتر به بازی های تیراندازی و نظامی روی آورده اند تا به بازی های فانتزی، دلیل این کار چیست؟

زیچاک: خب فکر کنم موفقیت Dragon Age خلاف این موضوع را ثابت می کند. در زمینه بازی های تیراندازی سوژه های خوبی وجود دارد، ولی من فکر می کنم هنوز فرصت های زیادی برای ساخت عناوین فانتزی وجود دارد.

VG: شاید بازیسازها به خاطر دردسرهای این سبک این کار را نمی کنند، چون وقتی شما به یک بازی فانتزی فکر می کنید، مسلما یک بودجه بزرگ هم برای آن نیاز است.

زیچاک: نمی دانم، شاید هم درست باشد. این جور بازی ها کمتر ساخته می شوند و مردم موفقیت بازی های تیراندازی را می بینند و به سراغ آن می روند. من نمی گویم ساخت بازی های تیراندازی راحت تر و یا سخت تر است، ولی معلوم است پول بیشتری از این سبک به دست می آید.
 
VG: فکر نمی کنید بازیکن ها ممکن است از این سبک ها خسته شوند، چون بازی های زیادی شبیه به هم هر ساله عرضه می شود.

زیچاک: بله، فکر می کنم درست است و چیز خوبی که در مورد فانتزی و داستان های تخیلی وجود دارد، این است که شما می توانید خیلی خلاق باشید، چون فرصت خلق ایده های جدید بسیار بیشتری است. این موضوعی است که ما دوست خیلی به آن توجه کنیم. ما از بازی هایی که می سازیم خیلی خوشحال هستیم و این برای کار بسیار خوب است.

VG: فکر می کنم Move برای Dragon Age خیلی مفید باشد، کار با شمشیر خیلی جذاب به نظر می رسد. در این مورد برنامه ای ندارید؟

زیچاک: فکر می کنم. ما اتفاقا این موضوع را در نظر داریم، ولی باید خیلی روی این موضوع تامل کرد تا کار خیلی بی نقص باشد. نسل اول این کنترلرها بیشتر به بازی های Arcade و ورزشی توجه کرده و پیش بینی می شود در آینده بازی های جدی و بهتری هم ساخته شوند.
 
VG: برقرار کردن یک بالانس مناسب بین ساخت بازی های Dragon Age ،Mass Effect و SWTOR خیلی سخت به نظر می رسد. آیا این کار سخت نیست؟

زیچاک: جالبی این کار هم به همین موضوع است که ما بازی های متفاوت و گوناگونی داریم و این برای بازیکن ها هم خیلی خوب است تا هر بازی در هر سبکی که می خواهند را از BioWare تهیه کنند. ما بالانس خیلی قوی ای در استودیو داریم و حتی بعضی از افراد ما روی هر سه بازی کار می کنند که این به خودی خود نوعی تنوع در کار ایجاد می کند.

VG: بازی SWTOR یکی از پرخرج ترین بازی های EA است و البته طرفداران Star Wars هم خیلی به آن چشم دوخته اند. آیا فشاری را در این رابطه حس کرده اید؟

زیچاک: ما همیشه تحت فشار کار کرده ایم. ما بازی هایی مثل Baldur’s Gate ساخته ایم که با 5 میلیون نسخه یکی از پر فروش ترین بازی های ما است و ما خیلی در مورد این بازی محتاط هستیم، چیزی که در مورد Dragon Age II هم صدق می کند و با توجه به این که نسخه اول طرفداران زیادی داشت، ما نوعی فشار را در رابطه با ساخته نسخه دوم حس می کنیم. هیچ وقت در مورد این فشارها نگران نیستیم، چون به موفقیت بیشتر فکر می کنیم.
 
VG: برنامه ای برای عرضه SWTOR روی کنسول ها ندارید؟

زیچاک: هنوز در مورد آن صحبت نکردیم و تمرکز اصلی ما روی PC است. چیزی که در مورد MMOها فهمیدم، این است که خیلی پیچیده و بزرگ هستند که به نظرم روی PC بهتر جواب می دهند.

VG: شنیده ایم که Dragon Age روی کنسول های دستی هم عرضه می شود. آیا این خبر درست است؟

زیچاک: فکر نکنم. Dragon Age روی فلش عرضه شده، ولی فکر نکنم برنامه ای برای ساخت بازی روی کنسول های دستی داشته باشیم.
 
VG: آیا Dragon Age بعد از نسخه دوم ادامه خواهد داشت؟

زیچاک: بله، حتما. این مجموعه محبوبی است که ما روی آن آغاز به کار کردیم و آینده وسیع تری برای آن می بینیم. ما در DAII داستانی جدید در همان دنیای آشنا خلق کرده ایم که پتانسیل خلق داستان جدید در هر شماره با وجود دنیای غنی Dragon Age وجود دارد.
 
نویسنده: حمیدرضا نیکوفر


نوع مطلب : مصاحبه 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
BHW
دوشنبه 28 فروردین 1396 06:02 ب.ظ
I have been browsing online more than 2 hours today, yet
I never found any interesting article like yours. It's pretty worth enough
for me. Personally, if all webmasters and bloggers made good content
as you did, the internet will be much more
useful than ever before.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





Admin Logo
themebox Logo