تبلیغات
game - Enslaved: Odyssey to the West

game forever

Enslaved: Odyssey to the West

نویسنده :vahid fatemi
تاریخ:چهارشنبه 19 خرداد 1389-10:06 ق.ظ

http://heavenlynariko.files.wordpress.com/2010/03/enslaved-odyssey-to-the-west_2010_03-29-10_03.jpg
سایت VG247 با آقای تامیم آنتونیادس (Tameem Antoniades) مصاحبه ای در مورد بازی جدیدشان Enslaved: Odyssey to the West داشته كه اخیرا سر و صدای زیادی به پا كرده است. با توجه به پیشینه Ninja Theory در خلق Heavenly Sword می توان منتظر یك بازی موفق از این استودیوی انگلیسی باشیم.
 
VG: چرا سراغ یك داستانی كه در آینده و در غرب اتفاق می افتد رفته اید؟

تامیم: فكر كنم ساده ترین جواب این باشد كه ما به تازگی Heavenly Sword را تمام كردیم كه در دوره های باستانی اتفاق می افتاد. كارمندان ما می خواستند چیزی كاملا متفاوت بسازند كه به همین دلیل به سراغ یك داستان آینده نگرانه رفتیم.

VG: شما الکس گارلند (Alex Garland) را برای نوشتن داستان آوردید و پس از آن اندی سرکیس (Andy Serkis) را هم از Heavenly Sword آوردید. جریان چیست؟

تامیم: اندی خیلی به ما در نوشتن داستان، در مورد شخصیت ها و نحوه كار كردن با بازیگرها درس داد. او ما را به استودیوی WETA (استودیوی Motion Capture پیتر جكسون) معرفی كرد و ما با هم به كار ضبط مشغول شدیم و نتیجه اجرا شدن بی نقص Cut-Sceneها بود. ما دوباره می خواستیم با او كار كنیم و خود اندی هم علاقه زیادی برای همكاری با ما داشت. همچنین دنبال یك نویسنده خوب هم می گشتیم كه الکس را پیدا كردیم و روزی با هم قرار یك قهوه گذاشتیم. نمی دانم چقدر بازی می كرد، ولی علاقه داشت که به یك شکلی وارد این صنعت شود. ما به او اختیار تام دادیم و الكس وقتی بازی را نگاه كرد، با دید یك فیلم آن را بررسی می كرد. در ضمن او تهیه كننده فیلم هم هست. نحوه قرار گرفتن دوربین ها را بررسی می كرد، دیالوگ ها، نحوه ادیت و حتی اتمسفر بازی و... همه زیر دست او بررسی می شد. او همانند یك اسب كاری دائما در حال حركت است و روی همه چیز كار می كند.
 
VG: اگر اشتباه می گویم، اصلاح كنید. شما قبلا گفتید كه از فروش Heavenly Sword راضی نبودید. آیا پیشرفتی در Enslaved می بینید؟

تامیم: بله، مسلما. اگر پروژه ای برای شما موفقیت آمیز باشد، تجربه های زیادی را به شما می دهد. مسائلی مثل یافتن ایده های خودمان و اجرا كردن آن ها به بهترین نحو. به عنوان یك بازی ساز ما یك شانس دیگر برای خلق عنوانی بهتر داریم كه می خواهیم آن را به درستی اجرا كنیم كه دیگر نیازی به فرصت های دیگر نباشد.

VG: شخصیت زن Enslaved خیلی شبیه به ناریکو (Nariko) در Heavenly Sword است. آیا این كار عمدی بوده؟

تامیم: نه، عمدی در كار نبوده و اصلا این مورد به ذهن من نرسیده است. ناریكو شخصیتی خشك و گوشه گیر بود، ولی تریپ (Trip) دختر 19 ساله ای است كه روابط دیگران با او خوب است. این دو كاملا شخصیت های متفاوتی دارند.
 
VG: در Demo قسمت DLC هم وجود داشت. در مورد آن حرف می زنید؟

تامیم: شرکت Namco نمی خواهد آن را معرفی كنیم، ولی ما روی آن كار می كنیم.

VG: سنجاقك تریپ قابل بازی خواهد بود؟ چون در Heavenly Sword تیر و كمان هم بود كه با کای (Kai) و Sixaxis استفاده می كردیم.

تامیم: نه، اینطور نیست.

VG: عنوان Heavenly Sword دموی قابل بازی داشت، آیا Enslaved هم خواهد داشت؟

تامیم: حتما. ما برای آن برنامه داریم.
 
VG: در مورد این كه تكنولوژی بیشتری روی Enslaved به كار ببردید، صحبت می كردید.

تامیم: وقتی ما روی HS كار می كردیم، هیچ PS3 در كار نبود. ما همه چیز را جدا ساختیم، ابزارها و تكنولوژی كه سه سال روی آن كار كردیم. بیش از 70 درصد HS روی برنامه ساخته شد و نه روی كنسول كه خیلی بد بود. ولی برای بازی جدید ما از تمام تجهیزات خود استفاده كردیم. گیم پلی متنوع و پیچیده تر. می خواستیم بازی طولانی تری بسازیم.

VG: می توانید در مورد مدت زمان بازی صحبت كنید؟ شما گفته بودید همانند اكشن های معمولی چیزی بین 8 تا 10 ساعت است.

تامیم: چیزی نمی خواهم بگویم، چون هنوز بازی كامل نیست و كارهای زیادی برای انجام دادن هستند، ولی طولانی تر از حد معمول بازی های این نسل است.
 
VG: بازی به نظر برای Co-Op ساخته شده بوده است. آیا اول قصد داشتید این كار را انجام دهید؟ اگر درست است، چرا این كار را انجام ندادید؟

تامیم: در آغاز ما به Co-Op فكر كردیم، ولی دلایل زیادی وجود داشت كه آن را فراموش كردیم. یكی از دلایل ما تریپ بود. او نمی تواند مبارزه كند و از جایی بالا برود. او در هك كردن و نظارت مهارت دارد. اگر می خواستیم یك عنوان Co-Op بسازیم، باید او هم به یك قهرمان Action تبدیل می كردیم كه این مخالف قسمت داستانی ما بود.

VG: آخرین سوال و اگر جواب هم ندادید، مشكلی نیست. شما قبلا گفته اید روی یك عنوان مخفی دیگر هم كار می كنید، می توانید در مورد آن صحبت كنید؟ آیا یك بازی First-Party است یا Third-Party؟

تامیم: باید بگویم این یك بازی تایید نشده از یك ناشر تایید نشده است!

VG: آیا این Devil May Cry 5 برای Capcom است یا نه؟

تامیم: هیچ راهی نیست تا این را تایید یا تكذیب كنیم؟ {خنده}

VG: بی خیال!

تامیم: عمرا {خنده}
http://heavenlynariko.files.wordpress.com/2010/03/enslaved-odyssey-to-the-west_2010_03-29-10_14.jpg
نویسنده: حمیدرضا نیکوفر


نوع مطلب : مصاحبه 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo